Archiv blogu

Závislost na hodnocení zvenku – nebo motivace zevnitř?

Čím dál více mi dochází, jak moc jsem závislá na mínění okolí, jak moc hledám odpovědi „venku“. Když mám nějaký problém, jeho řešení hledám v rozhovorech s ostatními, namísto hledání „uvnitř“ sebe. Čtu knížky, protože tam nacházím odpovědi na své otázky. Myslím, že do určité míry je to asi v pořádku. Ale věřím, že ve finále se stejně člověk musí zaposlouchat,...

Mé oblíbené citáty

Ahoj, tak tady dávám pár svých oblíbených citátů… 🙂 Snad se budou líbit. “The Child who has felt a strong love for his surroundings and for all living creatures, who has discovered joy and enthusiasm in work, gives us reason to hope…hope for peace in the future.” Dr. Maria Montessori „If you love someone, set them...

Co dělat namísto trestání?

Nejvíce ze všeho je potřeba věnovat pozornost emocím. Dávat empatickou reakci, vcítit se do dítěte. Také je ale potřeba říci, co cítím já, použitím tzv. „já výroků“. Při nesprávném jednání je určitě potřeba hned zasáhnout, chování přerušit (i využitím fyzické převahy – např. odvedením dítěte). Místo hrozeb můžeme dát výběr typu „Buď můžeš dělat… nebo můžeš…...

Tresty versus přirozené (či logické) důsledky

Jaký dopad mají tresty na naše děti? Jak se děti cítí? Fungují tresty? Co se dá používat místo trestů? S tresty je vždy spojeno velké množství emoci (často na obou strannách), které zabraňují tomu, aby se trestaná osoba vůbec zabývala svým chováním, či možnými způsoby nápravy. Vypadá to, že tresty fungují jen do té doby, dokud trvají jako hrozba…...

Montessori desatero

(zdroj:AMI) Na dítě nesahej, pokud tě k tomu nevyzve, ať už jakoukoliv formou. Nikdy o dítěti nemluv špatně, v jeho přítomnosti i nepřítomnosti. Soustřeď se na posilování a pomáhání rozvoje toho, co je na dítěti dobré tak, aby zbývalo méně a méně prostoru pro to, co je špatné. Buď aktivní v připravování prostředí, úzkostlivě a vytrvale se o něj starej. Pomož dítěti si vytvořit vztah s prostředím....