Měření

Fotka stažená z www.neposednenoznice.skAktivita od Lenky… děkuji za zpracování a detailní návod na výrobu!

Aktivita je vytvořená pro předškolní děti, která rozvíjí dovednost porovnávat délku předmětů (z různých materiálů) podle obrázkových měřidel

Potřebujeme

  • Různé druhy provázků, šňůrek, tyčinek – např. chlupatý drátek, stuhy různé šířky, tkanička do bot, doktorská špachtle, dřívko od nanuku, tyčinka do uší, dentální nit, bužírka, vlna, bavlnka aj.
  • 3 obrázková měřidla a třídící tabulku (vytištěné a zalaminované)
  • Zavírací pytlík na uložení materiálu

 

Postup výroby
1. Vytisknout přiložený soubor a jeho obsah ideálně zalaminovat

2. Nastříhat 6-8 kousků vybraných provázků o délce 7,5 cm (jako housenka)

3. Nastříhat 6-8 kousků vybraných provázků o délce 9 cm (jako jezevčík)

4. Nastříhat 6-8 kousků vybraných provázků o délce 15 cm (jako žralok)

5. Vše uložit do zavíracího sáčku

 mereni1

 

 

 

 

 

 

 

Použití aktivity

mereni2

Ukažte dítěti, jak má měřit jednotlivé kousky provázků nebo dřívek. Každý dílek postupně přiloží k měřící kartičce (žralok, housenka, jezevčík) a rozhodne, ke kterému obrázku patří.

 

 

 

 

 

mereni3Jakmile zjistí, jak dlouhý je daný kousek (dlouhý jako housenka, jako jezevčík nebo jako žralok), přiloží ho do přiřazovací tabulky ke stejnému obrázku. Tímto způsobem přiřadí všechny připravené kousky.

 

 

 

 

Inspiraci jsem našla zde.

 

Zpětná vazba

Naše skoro pětiletá Hani aktivitu hned pochopila a začala samostatně měřit. Jen na začátku jsem ji ukázala, jak co nejpřesněji přiložit k měřítku daný provázek nebo šňůrku.

Poté, co změřila a přiřadila všechny kousky, přišla sama s nápadem podle měřítek stříhat dlouhé provázky, takže si sbírku materiálu ještě rozšířila.

mereni5 mereni4

Dále ji zajímalo čím vším (kromě tradičních metrů) by mohla ještě měřit, a proto jsme si povídaly, jak lidé dříve měřili na PALCE, LOKTY, STOPY. Vyšly jsme z toho a na papír obkreslily ruku a chodidlo a vystřihnuté použily na měření běžných předmětů, které jsme doma našly. Ty jsme pak třídily na větší/menší než ruka/noha.

Když jsem ji po několika dnech znovu nabídla „měřící pytlík“, pracovala už zcela samostatně a velmi rychle. Tehdy nás napadlo ještě jedno rozšíření této aktivity, a to vytváření řetězů z céček (dědictví po tatínkovi) podle třech původních měřítek (tedy housenka, jezevčík a žralok).

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.