Program konference

Jak podpořit neomezený potenciál dětství? 

Mezinárodní online Montessori konference

Pondělí 11. října 2021

Žít Montessori způsobem

Před několika lety jsme s Paulem Epsteinem napsali knihu s názvem The Montessori way. Naší domněnkou bylo, že myšlenky, které Maria Montessori navrhla nezačaly až u ní. Nicméně i když nejsou jedinečné, jsou mimořádné.

Maria Montessori vyvinula replikovatelný, udržitelný a přizpůsobivý systém systémů, který vy i já nazýváme Montessori způsob. Je to mnohem víc než metoda a způsob výuky. Je to způsob, jak podporovat u dětí zvědavost, představivost, houževnatost a úžas.

Montessori je způsob života jak pro děti, tak pro nás dospělé. Měl by informovat o tom, jak na našich školách spolupracujeme. Jedná se o způsob, jak poskytnout inspirativní třídy, školy, podniky i žít v civilním životě.

Je zde způsob jak Montessori žít s našimi partnery, dětmi a širšími rodinami. Je to cesta k lepšímu zítřku a naplňujícímu a radostnějšímu životu dnes.

V této přednášce prozkoumám základní principy a mezilidské sociální normy, které přitahují rodiče a skvělé učitele do našich škol a udržují je v angažovanosti, jak vést Montessori třídu nebo komunitu Montessori pedagogů a rodin jako kruh partnerství a spojení.

Timothy Seldin

Tim je prezidentem Montessori Foundation a předsedou Mezinárodní Montessori rady. Je spoluzakladatelem Centra pro řízená Montessori studia a spoluředitelem Montessori School Leadership Certification Programu.

Mezi jeho více než čtyřicetileté zkušenosti s Montessori výukou patří dvaadvacet let jako ředitel Barrie School ve Silver Spring v Marylandu, která byla jeho vlastní alma mater od dvou let po maturitu. Tim byl spoluzakladatelem a ředitelem Institute for Advanced Montessori Studies, the Center for Guided Montessori Studies, a v současné době působí také jako vedoucí školy New Gate School v Sarasotě na Floridě. Získal titul B.A. v historii a filozofii z Georgetown University, M.Ed. v oboru Vzdělávání a supervize na Americké univerzitě a jeho Montessori diplom od Americké Montessori Společnosti. Tim Seldin je autorem několika knih o Montessori výchově, včetně jeho nejnovějších How to Raise An Amazing Child, The Montessori Way s Dr. Paulem Epsteinem, Building a World-class Montessori School, Finding the Perfect Match - Recruit and Retain Your Ideal Enrollment, Master Teachers - Model Programs, Starting a New Montessori School, Celebrations of Life, and The World in the Palm of Her Hand. 

Tim je otcem a nevlastním otcem pěti bývalých Montessori studentů a dědečkem nové generace Montessori studentů. Žije na malé vinici severně od Sarasoty na Floridě se svou ženou Joyce St. Giermaine a mnoha koňmi, psy a kočkami.

Začněte psát zde...

Začněte psát zde...

Veronika Hurdová

Vždycky jsem byla ve spoustě věcí "ta divná". Na rozdíl od svého 15letého já se za to dnes už nestydím. Mám víc dětí než rukou. Gréta, Marián a Janek se jmenují. Ty děti, ne ruce. Když děti spí, píšu blog Krkavčí matka. A protože jsou všichni tři dobří spáči po mamince, napsala jsem po nocích ještě 14 knížek pro dospěláky i pro děti. Miluju les, nohy v teple a mého muže Honzu, který na mě čeká v nebi. Děsí mě pobytové zájezdy, snahy o škatulkování a nesmířliví lidé se zavřenými hlavami.

AGNES a ZAKÁZANÁ HORA Dobrodružný příběh o hledání vlastní jedinečnosti.
CESTUJ S DĚTMI Dokud neuděláte první krok, budete sedět doma.
MOJE MILÁ SMRTI Knížka, která chce vrátit smrt do našich životů.

Výchova dětí se speciálními potřebami

Pro většinu rodičů, kteří zjistí, že jejich dítě má speciální potřeby, je toto zjištění přivede na cestu, kterou si předtím jistě neplánovali a netušili, že je čeká. V této přednášce Debbie hovoří o tom, jak zpracovat dětskou diagnózu neurodiverzity způsobem, který ctí a podporuje vaše emocionální zkušenosti. Ukáže vám způsoby, jak vidět vaše dítě spíše optikou silných stránek než těch slabých a rodičovství z pohledu možností místo strachu tak, abyste vašemu dítěti pomohli osvojit si sebeobjevování a sebepoznání se. Ukáže vám také strategie pro změnu nastavení vašich myšlenek a činů, aby plně přijaly to, kým vaše dítě je.

Debbie Reber

Deborah Reber, MA, je rodičovská aktivistka, autorka bestselleru New York Times, moderátorka podcastů a řečník, který v roce 2016 posunul svou kariéru osobnějším směrem, když založila TiLT Parenting - skvělý zdroj informací pro rodiče, kteří vychovávají děti s různými speciálními potřebami. TiLT Parenting Podcast se stal top podcastem v kategorii pro děti a rodinu iTunes, s téměř 3 miliony stažení a velkým množstvím hostů, mezi nimiž nechybí významné vůdčí osobnosti v oblasti rodičovství a vzdělávání. Debbie je certifikovaným trenérem pozitivní disciplíny a pravidelným přispěvatel do Psychology Today a časopisu ADDitude Magazine. Její nejnovější kniha vyšla pod názvem Difference Wired: Raising an Exceptional Child in a Conventional World.

Začněte psát zde...

Začněte psát zde...

Tatjana a Pavel Kopřivovi

Začněte psát zde...

Začněte psát zde...

Paula Fassati

Úterý 12. října 2021

Kluci zůstanou kluky

Učitelé jsou často frustrováni agresivitou, nepozorností, dezorganizací a nezapojením chlapců. Chlapci během celé školní docházky zaostávají za dívkami. Pan Maier odlišuje normální vývoj chlapců od chování, které je oprávněně znepokojující. Přezkoumává polemiku o výchově týkající se rozdílů mezi chlapci a dívkami, zejména s ohledem na nedávný výzkum v neurovědě. Nakonec pomůže identifikovat způsoby, jak navrhovat prostředí, které splňují fyzické a sociálně-emocionální potřeby chlapců.

Biff Maier

William (Biff) Maier působí jako ředitel fakulty v Lexington Montessori School ve státě Massachusetts. Je spoluautorem Montessori Elementary Teacher Training Collaborative (METTC) v Lexingtonu ve státě Massachusetts. Biff také spolupracuje s Centrem pro Montessori studie ve Vancouveru v Britské Kolumbii a s Mezinárodní Montessori vzdělávácí institucí na Tchaj-wanu.

Biff se věnuje Montessori od roku 1974. Moderuje semináře a působí jako konzultant a mentor v Emerging Leader Fellows pro AMS. Jako bývalý předseda sekce učitelů AMS působil v AMS National Board of Directors. V roce 2020 získal ocenění AMS Living Legacy Award. Biff má titul bakaláře v psychologii z Duke University a magisterský titul v oboru pedagogiky z Xavier University, kde také získal kvalifikaci AMS 3-6 a 6-9. Dále je držitelem kvalifikace AMI 6-12 z italského Bergama.

Biff je ženatý s psychiatričkou, která soukromě praktikuje v Arlingtonu ve státě Massachusetts. Mají dvě dospělé děti, které jsou absolventy Montessori škol. Ida je lingvistka a romanopiskyně žijící v Paříži. Ted je čerstvý absolvent vysoké školy a nyní pracuje jako poradce v oblasti soudních sporů v New Yorku.

Co nepokazit ve výchově dětí do 7 let

Začněte psát zde...

Dr. Lidmila Pekařová

Vzdělávání v přírodě

Začněte psát zde...

George Năzăreanu

Kamila Kunická

Středa 13. října 2021

Pozitivní disciplína doma

Život s mladými lidmi může být někdy náročný. Ale nemusí to tak být navždy.

V tomto jedinečném kurzu se seznámíte s výhodami zavedení nástrojů pozitivní disciplíny do vašeho domova.

Společně určíme, jaký je váš výchovný styl a jak ho co nejlépe využít.

Dozvíte se, proč trest není téměř nikdy odpovědí na disciplínu a jaké jiné techniky můžete použít.

Všichni chceme být laskavými milujícími rodiči, přesto nemáme vždy k dispozici nástroje a strategie, které jsou k tomu nezbytné, zvláště pokud to není způsob, jakým jsme byli vychováni.

Naučíte se důležité strategie k rozvíjení spolupráce ve vaší domácnosti a také objevíte mocný nástroj, jak „skutečně“ vědět, co vaše dítě v daném okamžiku potřebuje.

Jeanne-Marie Paynel

Jeanne-Marie Paynel, M.Ed, je mentorkou rodičů a konzultantkou, která vede rodiče, aby se zbavili pocitu přehlcení a s lehkostí si užívali výchovu soběstačných a flexibilních dětí.

Je hostitelkou podcastu The Art of Parenting a zakladatelkou Your Parenting Mentor (dříve Voila Montessori), kde vede nastávající rodiče, pečovatele a rodiče malých dětí při jejich přípravě i přípravě jejich domovů tak, aby společně s dětmi úspěšně zvládli první roky jejich života.

Věří, že podporující a klidná atmosféra doma umožní každému dítěti vzkvést v samostatného, sebevědomého a schopného studenta. Kombinuje své tři vášně: Montessori, vědomé rodičovství a pozitivní disciplínu.

Jejím posláním je pomáhat rodičům ocenit skutečnou důležitost jejich role - nikoli jako služebníci nebo učitelé, ale jako podporovatelé a průvodci přirozeným vývojem svých dětí.

Rozvoj dětského potenciálu

Začněte psát zde...

Kateřina Novotná

Jan Mühlfeit

Fonemické aktivity jako příprava na smirková písmena a pohyblivou abecedu

Děti, které mají potíže rozpoznat písmena při používání smirkových písmen nebo pohyblivé abecedy pravděpodobně potřebují získat větší fonemické povědomí.

Tento workshop vás provede konkrétními aktivitami na pomoc dětem:

  • izolovat zvuky v mluvených slovech, aby pochopily, že
     písmena na smirkových písmenech jsou symboly, které představují zvuky řeči
  • natáhnout mluvená slova a podívat se na to, jak jsou slova tvořena zvuky za sebou jdoucí v řadě.

Vyzkoušejte tyto jednoduché aktivity pro rozvoj fonemického povědomí a zvládnete to. Pro děti je snazší naučit se zvuky písmen a poté použít tyto fonetické znalosti k vytváření slov s pohyblivou abecedou.

Lisa Adele

Lisa je držitelkou AMI diplomu. Po ukončení studia na Foundation for Montessori Education v Torontu několik let vedla děti školkového věku na akreditované Montessori škole v Kanadě. Lisa nyní podporuje rodiče v domácím vzdělávání v rámci svého fonemického programu Playful Path to ReadingTM. Navštivte www.LisaAdele.com, kde se dozvíte více a můžete se zaregistrovat na její bezplatný kurz. Naučíte se čtyřkrokovou metodu, díky které bude pro vaše dítě zábavnější a jednodušší naučit se číst doma pomocí Montessori aktivit!

Pohyb, emoce a smysly jako cesta pro řešení ADHD

V rozhovoru se dozvíte jaký je rozdíl mezi ADHD a ADD, seznámíte se s různými úhly pohledu přístupu k dětem s ADHD a také uslyšíte více o různorodých příčinách, které paní Poláková studuje do velkých detailů. Rozhovor je plný příkladů z praxe, naděje a pozitiv jak pro děti, tak i rodiče a učitele. Důležitým sdělením je myšlenka, že nikdy není pozdě začít se změnou!"

Petra Poláková

Petra Poláková o sobě říká, že je intuitivní fyzioterapeut, psycholog a pedagog. Je autorkou knihy - Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly: Pozorné a spokojené dítě. Miluje práci s dětmi a je zakladatelkou neziskové organizace Institut náprav neurovývojových poruch, z. s., která zajišťuje pohybové programy pro děti a kurzy pro učitele mateřských škol o tom, jak se cítit lépe díky relaxačním technikám. Její srdcovou záležitostí jsou děti neklidné a nesoustředěné, do kterých se umí skvěle nacítit a dokáže tak pochopit jejich potřeby a najít cestu ke změně. Ve své praxi se zaměřuje na tři důležité oblasti - pohyb, emoce a smysly, které spolu úzce souvisí a jsou neoddělitelné při práci s dětmi s poruchou pozornosti a hyperaktivitou (ADHD). 

Petra Poláková

ADHD Praha

Čtvrtek 14. října 2021

Důležitost napojení se na naše dítě v prvních třech letech jeho života?

Život je řetězem přilnutí a odpoutání se. Musíme něco pustit, abychom umožnili další přilnutí. Život vždy směřuje k něčemu většímu a lepšímu.

Dnes více než kdy jindy by měla být emocionální stránka vývoje dítěte sledována a mělo by se s ní zacházet opatrně a vědomě. Jako dospělí hrajeme velkou psychologickou roli v procesu přilnutí dítěte modelováním zdravých lidských postojů a chování.

Pokud existuje pozitivní přilnutí, napojené oddělení má pozitivní potenciál, který ovlivňuje další přilnutí atd. V této relaci si povíme, proč je přilnutí nezbytné pro vývoj dítěte.

Gabriela Velazquez

Gabrielina Montessori cesta začala už jako dítě. Její matka byla Montessori učitelkou, školní léta prožila v Montessori škole v Mexiku. Bylo tedy velmi přirozené, že se po dosažení dospělosti také rozhodla věnovat Montessori vzdělávání. Získala diplom AMI 0-3. Po více než 20 letech práce v Montessori školách v Mexiku a ve Spojených státech Gabriela dokončila náročný program AMI Training of Trainers a byla jmenována trenérem AMI pro věk 0-3. Pracovala na vzdělávacích kurzech pro průvodce dětí ve věku 0-3 v Argentině, Denveru, San Diegu a na Tchaj-wanu.

Nedávno prezentovala 0-3 asistentské kurzy ve Phoenixu, Číně, Argentině, Španělsku a Mexiku. Působí jako lektorka, konzultantka, zkoušející pro AMI a je ředitelkou výcviku na Southwest Institute of Montessori Studies v Mesa v Arizoně, Instituto Montessori Valencia ve Valencii ve Španělsku a v Montessori Training Center Poznan v polské Poznani.

Začněte psát zde...

Kateřina Trávníčková

Jak reagovat na různá chování dětí ve školkové třídě

Cíle této přednášky:

  • Identifikovat rostoucí trendy studentů se speciálními potřebami a definovat, jak je Montessori metoda schopna uspokojit potřeby studentů s různými výjimečnostmi.
  • Naučit se a identifikovat tyto koncepty: chování, výkonné funkční dovednosti, sociální zapojení.
  • Naučit se budovat pozitivní vztahy, přizpůsobovat prostředí a využívat konkrétní intervence k uspokojení potřeb každého studenta ve třídě.
  • Pochopit důležitost pozorování a pravidelně ho provádět 
    Naučit se konkrétní intervenční strategie a adaptace lekcí, které můžete aplikovat při práci se studenty na 3 různých úrovních: celá skupina, malá skupina a 1:1
  • Optimalizovat vztahy se zaměstnanci, vedením a učiteli tak, abyste vytvořili týmy podpory a získali přístup k potřebným zdrojům.

Maria Eva Chaffin

Maria Eva Chaffin je původem z Venezuely. Je vdaná, má tři syny a dva psy. Právě dokončuje doktorskou disertační práci v organizačním vedení. Je držitelkou titulu Master of Science ve vzdělávání výjimečných studentů, magisterského titulu v oblasti obchodu, bakalářského studia speciálního vzdělávání a Montessori diplomu. Maria Eva je zakladatelkou Seeds of Life Montessori Academy a Challenging Children and Montessori, konzultantkou a členkou fakulty Sarasota University, kde je profesorkou magisterského Montessori programu. Má více než 21 let pedagogických zkušeností. Její velkou vášní je pracovat s dětmi se speciálními potřebami a od dokončení Montessori výcviku si tuto metodu zamilovala. Díky svým zkušenostem je přesvědčena, že Montessori metoda je pro děti tím nejlepším způsobem, jak se učit.

Začněte psát zde...

Karolína Presová

Pátek 15. října 2021

Věda jako součást praktického života

Kdy je ten správný čas představit dětem vědu? Jak vypadá přírodovědné vzdělávání v Montessori? Budeme mluvit o tom, jak proces experimentování souvisí s praktickým životem a podporuje výkonné funkční dovednosti při přechodu z první etapy vývoje do druhé. Dáme vám také užitečné tipy, jak můžete podpořit tento typ vzdělávání u svého dítěte.

Letty Rising

Zoe Rising

Zuzana Blažková

Inkluzivní hodnoty jsou Montessori hodnoty

Pamela Shanks

Irena Kubantová

Líbí se vám seznam přednášek?

Registrujte se na konferenci již dnes :-)