Druhou aktivitou, kterou bych vám chtěla ukázat, jsou Hmatové polštářky. Připravovala je Jana a tady kopíruju text, který dala dohromady…
Aktivita může sloužit zejména k rozvoji hmatu a slovní zásoby dětí. Dvojice plátěných polštářků jsou naplněny různými materiály.
Možnosti aktivit:
– prvních 5 polštářků si dítě vyskládá do řady a druhých pět dle hmatu přiřazuje
– jako pexeso – rozprostřít a hledat páry k sobě
– pojmenovávat vlastnosti materiálu v pytlíčku (měkký, tvrdý, sypký, lehký, těžký, drsný, jemný…)
– poznávat, co je v pytlíčku ukryto za materiály (písek, rýže, fazole, kamínky, polyes. vlákno)
Obměnou může být, že si vyrobíte hmatové pytlíčky z nafukovacích balonků. Nebo pytlíčky na stahování a materiály vevnitř můžete obměňovat.