Archiv blogu

Aranžujeme kytičky :)

Někdy v zimě jsem si říkala, že by to byla fajn aktivita pro Kubího. Nějak jsem ji ale nestihla připravit, nebo si na ni nevzpoměla v tu pravou chvíli. Tak že přišla až v létě. Jde o aranžování umělých květin. Bylo by o moc lepší připravit opravdové kytky, já vím. Chystám to v blízké době jako jednu z dalších aktivit. Kubí mi přijde...

Jak jsme dolovali kostičky lega z ledu…

Bylo opravdu teplo, Kuba byl po nějaké divoké viróze, tak jsem s ním nechtěla chodit ven na sluníčko… Tak že jsme si připravili celkem fajn hru na balkón… Na schlazení. Zamrazili jsme několik kostiček lega do ledu (přes noc) a Kuba měl k dispozici několik nástrojů, kterými se mohl snažit je dostat ven.. :)

Smyslové krabice

Nevím, jak přeložit originální název této aktivity z angličtiny, ve kterém jsem ho zvyklá používat (sensory bin), každopádně jsem se rozhodla používat název smyslové krabice… :) – což je přesně to, co bych vám chtěla představit jako jednu z Kubího oblíbených aktivit. 

Zábava s bublinami

Tak tady je jeden bublinový příspěvek pro letní hraní si… :) Bublifuk je u nás jedna z nejoblíbenějších hraček, tak že vymýšlíme různé bublinové aktivity a když na nějaké narazíme, tak je hned zkoušíme. Třeba si je někdo užije s námi…

Facebookovská stránka a pěkný dáreček pro někoho z vás… :)

Je to pár měsíců, kdy jsem se rozhodla začít psát blog a založit facebookovskou stránku pro své kamarády. Přesto, že jsem doufala, že tato facebookovská stránka bude místem, které bude sloužit pro sdílení mnoha různých informací, pro výměnu názorů, jako místo inspirace pro rodiče a jejich děti, tak jsem nevěřila, že by se začali ke stránce přidávat lidé,...

Aktivity praktického života podle Marie Montessori

Děti již od malička koukají po dospělých a snaží se opakovat vše, co vidí. Chtějí se podílet na domácích pracích a chtějí se naučit většinu úkonů zvládnout bez asistence dospělého. Cvičení praktického života jsou velmi důležitým základem pro další rozvoj dítěte. Do této oblasti patří vše, co dospělý dělá mnohokrát denně – např. uklízení, oblékání, zdravení se s lidmi… Podle Marie...

Smyslová výchova podle Marie Montessori

Cílem smyslové výchovy je dát dítěti možnost získat jasné a vědomé informace z prostředí, díky jeho smyslům a tím mu umožnit poznávat okolí a svět hlouběji a přesněji. Marie Montessori věřila, že dítě vnímá všemi svými smysly hned od narození. Svými smysly se dítě seznamuje se svým okolím, studuje ho. A díky těmto poznatkům mu potom začíná také rozumět. Dítě je...

Opravdu umíme naslouchat?

Když už jsem byla poslední dny u toho tématu emocí, všímala jsem si svých reakcí na emoce u Kubíka a zjistila jsem, jak opravdu těžké je naslouchat nejen ušima, ale také srdcem, co mi chce říct. Doopravdy umět naslouchat a vcítit se je možná větší umění, než se zdá… Nevím jak vy, ale když za mnou někdo přijde s nějakým problémem, s něčím,...

Cukr jako příčina slz a nerviček?

Před několika dny jsem četla článek o vlivu toho, co děti jedí, na jejich chování… Nedávala jsem tomu takovou důležitost, protože Kubí je většinou celkem bezproblémové klidné dítě. Tak že jsem článek hned vypustila z hlavy. Poté jsem si na něj vzpomněla, když jsme byli u babičky a Kubí snědl cukru za pár hodin víc, než za předchozí týden a stalo se z něj dítě,...

Můžeme našim dětem pomoct chápat jejich pocity a emoce?

Jako rodiče máme asi nejvíce možnost ovlivnit to, jak naše děti budou pracovat s emocemi, jak se k nim budou stavět, zda si je budou vůbec uvědomovat a zda jim budou nekontrolovatelně podléhat, či nikoliv… Kde jinde by se toto děti mohly lépe naučit, než v prostředí, kde je nikdo neohrožuje, kde se mohou otevřít a své emoce projevit? Ale...