Archiv blogu

Červeno-modré tyče

Moc děkuji Hance za zpracování! Popis pomůcky: – matematická pomůcka – červenomodré tyče mají stejné rozměry jako červené tyče (10cm, 20 cm, 30 cm, atd.), liší se však barevně, jsou rozdělené na červené a modré dílky (vždy po 10 cm), každá tyč začíná červeným dílkem vlevo Přínos pomůcky: – seznámení s aritmetikou – počítání od 1 do 10 – první sčítání...

Barevné destičky – sada 3 – odstíny

Poslední z řady barevných destiček, které vám můžeme představit… :) Přejeme příjemné čtení a hlavně následnou práci! materiál: dřevěná krabice rozdělena do devíti přihrádek. Každá přihrádka obsahuje jednu barevnou řadu se sedmi destičkami. Jsou seřazené od světlé po tmavou. Destičky jsou zasazené do dřevěných lišt tak, aby vznikl okraj k uchopení. Barvy jsou žlutá červená, modrá, zelená, oranžová, fialová, hnědá, růžová...

Barevné destičky – sada 2

materiál: dřevěná krabice obsahuje 22 barevných destiček, v párech. Tři základní barvy a navíc oranžovou, zelenou, fialovou, růžovou, šedou, hnědou, černou a bílou. Celkem tedy 11 barevných párů. Destičky jsou zasazené do dřevěných lišt tak, aby vznikl okraj k uchopení. přímý cíl: Tato pomůcka je určena dětem od 3 let. Dítě rozvíjí svůj cit pro barvy. Získá klíč, jak se...

Barevné destičky – sada 1

materiál: dřevěná krabice obsahující tři páry barevných destiček ve žluté, červené a modré barvě. Destičky jsou zasazené do dřevěných lišt tak, aby vznikl okraj k uchopení. přímý cíl: Tato pomůcka je určena dětem od 3 let. Dítě rozvíjí svůj cit pro barvy. Získá klíč, jak se samostatně orientovat ve světě barev. POSTUP: 1) S touto pomůckou můžeme pracovat jak na podložce...

Seguinovy tabulky

Popis pomůcky – matematická pomůcka – 2 dřevěné krabičky s víkem obsahují vždy 2 desky rozdělené na 5 řádků – 18 destiček čísly od 1 do 9 (2x) 1. sada „-NÁCT“ Všech pět řádků na první desce a první čtyři řádky na druhé obsahují číslici 10. Poslední řádek na druhé desce zůstává prázdný. Destičky s čísly od 1 do 9 lze zasouvat do rámečku a překrýt...

Další výměna „pytlíkovin“ – aktivit proti nudě :)

PŘIHLÁŠKY K VÝMĚNĚ JIŽ NEPOSÍLEJTE… KAPACITA NAPLNĚNÁ – PŘEPLNĚNÁ… :) Brzy snad zorganizujeme další…   Před několika týdny mě oslovila Jana, že by chtěla udělat další výměnu… :) Protože osobně teď trochu nestíhám, jsem velmi ráda, že se organizace ujala ona a všechny vřele zvu! Tyto výměny jsou opravdu skvělou příležitostí, nejen pro výrobu unikátních pomůcek pro...

Pozvánka pro pražské… :) Montessori kurzy pro rodiče, i děti…

Moc rádi bychom vás chtěli pozvat na kurzy, které otevřela Žaneta. Jde o kurzy tvořivé, pro děti i dospěláky… Citujeme ze stránek:   Tvoření pro nejmenší (každé úterý od 10:00 a od 15:00) Chtěli byste si zkusit vyrobit autíčko z kartonu od džusu?  Nebo si namalovat vlastní loutkové divadlo? V naší dílničce si to společně s maminkou nebo s tatínkem vyzkoušíte. A mnoho dalšího....

Tlakové válečky

Moc díky Hance, která pro nás připravila popis tlakových válečků! Popis pomůcky: –          smyslový materiál –          6 párů dřevěných válečků s různým odporem při stlačení pístu určených k párování (jeden váleček s bílým a jeden s černým pístem mají vždy stejný odpor)   Přínos pomůcky: –          vnímání odporu / tlaku („těžko“ X „lehko“) –          jemná motorika, spolupráce ruka – oko...

Kovové útvary

Kovové útvary pro nás připravila Helena. Díky! materiál:        obsahuje 2 sady modrých tvarů s úchytem a s rámy: kruh, elipsa, čtverec, obdélník, trojúhelník, lichoběžník, pětiúhelník, trojúhelník se zakřivenými stranami, vajíčko a čtyřlístek. Celkem 10 kovových tvarů. Dále potřebujeme: papíry nařezané na rozměr 14 x 14 cm, kvalitní pastelky, případně obyčejná tužka, tác pro přenesení vybraného materiálu na stolek.   přímý...

Hnědé schody … aneb stoupejte do světa smyslové výchovy :-)

Popis pomůcky: –          smyslový materiál –          10 dřevěných 20 cm dlouhých hranolů o hraně od 1×1 cm po 10×10 cm Přínos pomůcky: –          zdokonalení hrubé motoriky –          koordinace pohybů (spolupráce ruka-oko) –          rozlišování velikosti a hmotnosti –          rozšíření slovní zásoby (hrana, hranol, strana,… hledání stejných tvarů v okolí) –          osvojení pojmů„úzký“ X „široký“ ev. „silný“ X „tenký“ –          porovnání...