Aktivita od Janičky… Aktivita byla převzata z těchto stránek a šablony jsem našla zde (pozor chybí písmena CH, W). K vytvoření jsem potřebovala barevné vertikální žaluzie, A4 papíry, laminovačku ( v mém případě dvě, protože jedna z nich krčila rohy, tak jsem byla nucená zakoupit novou). Myšlenkou je, aby dítě pomocí tvarů vytvořilo velké písmenko. První zkušební vzorek jsem dala...
Herbář pro nás utvořila Pady. Tady její popisek! Byl zrovna podzim, listí se krásně vybarvovalo a lákalo k brouzdání, sbírání a hraní. Proto mě zaujala tato aktivita a pustila jsem se do ní. Pomalu však listí ze stromů začalo opadávat a já netušila, jaké to bude dobrodružství sehnat tolik druhů listů a stihnout to, dokud jsou ještě nějaké pěkné reprezentativní listy na stromě....
Další z pytlíkovin.. děkujeme! Inspiraci jsem čerpala zde: Postup: Nejprve je třeba stáhnout vhodné obrázky motýlků – já použila výše uvedené, jsou krásně barevní – nicméně z pozdější zkušenosti pouze upozorňuji, že nejsou vhodní na učení názvu motýlů, protože se jedná o motýly převážně žijící na území Ameriky, ke kterým existují pouze velmi složité latinské názvy. Pokud chcete dítka zároveň...
Popis práce s válečky s úchyty pro nás připravila Helena. Tato pomůcka zahrnuje čtyři dřevěné bloky, v každém bloku je 10 válečků s úchyty. Bloky jsou odstupňované podle obtížnosti od Bloku 1 do Bloku 4. Je to jedna ze základních smyslových pomůcek. Blok 1: Válečky se mění v jedné dimenzi. Průměr se z 5cm rovnoměrně zmenšuje o ½cm, výška zůstává stejná....
Tuto pytlíkovku pro nás připravila Majka z Neposedných nožnic. Děkujeme! Tangram pochádza z Číny a v preklade znamená Sedem doštičiek zručnosti. V Európe sa stala hra veľmi populárna v 19. storočí a potom ešte počas 1. svetovej vojny. Je to najpopulárnejšia transformačná hra na svete. – Pomáha rozvíjať a skúmať rôzne matematické koncepty ako zlomky, zhoda, symetria, obvod a geometrické tvary – Stimuluje vizuálno-priestorové...
Aktivita od Jitky… Pro Montessori příznivce doporučuji držet se barev, které mají jednotlivé kontinenty standardně na Monte mapách. Na internetu mě zaujala tato aktivita. K výrobě jsem použila filcové A4. Nejdříve jsem si z těchto stránek stáhla polokoule, které jsem si zvětšila na rozměr filcu, potom jsem jednotlivé světadíly vystřihla a nalepila na karton (není nutné – vzhledem k tomu, že budete obtahovat...
Tuto aktivitu pro nás připravila Jitka… Aktivita, kterou tvořilala by měla sloužit k získání nebo osvěžení znalostí o znaménkách větší než, menší než a rovná se. Větší děti mohou doplňovat jednotlivé příklady. Menším můžete, pomocí krokodýlů ze špachtlí či dřívek od nanuků, vysvětlit, že krokodýl má opravdu velký hlad a tudíž tlamu otevře vždy k většímu počtu bambulek resp. číslu....
Tuto krásnou aktivitu pro nás připravila Evička. Děkujeme za ní! Pre svoju aktivitu do vrecúškovej výmeny som sa nechala inšpirovať tu. Pripravila som 24 kartičiek s obrázkami a slovami podľa jednotlivých písmen abecedy. Spravila som českú aj slovenskú verziu. Kartičky som zalaminovala, aby boli pevnejšie a dlhšie vydržali :-) Nakúpila som drevené štipce a do každého vrecúška som pripravila toľko...
Pokračujeme ve zveřejňování aktivit z posledních pytlíkovin… :) Tuto aktivitu pro nás dělala Olga. Jde o velmi pěknou aktivitu, kdy dítě páruje „klíč“ se „zámkem“. A teď už text od Olgy… Inspiraci a také předlohu jsem našla zde. Příprava pomůcky: Na výrobu pomůcky jsem potřebovala předlohy klíčů, nůžky, laminovací folie, plastové obaly na vizitky, laminovačku a řezačku. Z uvedeného odkazu jsem stáhla...
Za zpracování návodu k vřeténkům opět děkuji Hance. Popis pomůcky: – matematická pomůcka – dvě dřevené krabice rozdělené vždy na pět dílů; každá část má na zadní stěně číslo od 0 do 9 – dřevěná vřeténka (45 ks) Přínos pomůcky: – určování množství 0 až 9 – seznámení s číselnou řadou 1 až 9 – zavedení nuly – jemná motorika...