Hmatové počítání pro nás dělala Míša. A tady její postup výroby a práce… :) Výroba Na lékařské špachtle jsou nalepeny různé malé věci v počtu od 1 do 10, přičemž výběr byl proveden s ohledem na jejich dostupnost v domácnosti, různý tvar a materiál a také na to, aby je děti pokud možno již znaly. 1. Mušle 2. Vata 3. Drsná část suchého zipu 4. Houbička na mytí nádobí...
Tuto pytlíkovinu pro nás připravila Žaneta… :) A popis taky. Dělala jsem skládačky podle vzorů. Jde o geometrické tvary, které se pak budou skládat na podložce do obrázku podle předlohy, popř. podle vlastní fantazie. Inspiroval mě web tady, ale podobné skládačky najdete to i jinde, např.tady. Synovi jsem kdysi udělala skládačku z barevných zalaminovaných papírů a slavila velký úspěch. Pro pytlíkovou výměnu...
Modré trojúhelníky pro nás vyráběla Ivanka. Děkujeme za to a tady její popis aktivity… Modrých trojuholníkov je 12. V orginálnej montessori pomôcke sú vyrobené z dreva. Ja som ich urobila z hrubšej penovej hmoty, ale môžete si ich urobiť z tvrdšieho papiera, kartónu, modrého papiera ktorý potom zalaminujete,… Trojuholníky sú pravouhlé, s uhlami 30-60-90 stupňov. Urobené sú tak, aby po spojení vytvorili 12-uholník....
Domácí plastelínu pro nás vyráběla Petra… Tady její popis aktivity: Pro pytlíkovou výměnu jsem vyráběla domácí plastelínu a šablony. Plastelínu jsem vařila podle tohoto receptu. Pro 23 balíčků jí vyráběla ze 4-násobné dávky (vařila jsem vždy nadvakrát, větší množství by se už dalo špatně míchat). Ze zkušenosti doporučuji používat sypké potravinářské barvy. Jednou jsem použila...
Tuto aktivitu pro nás dělala Zuzka. Doufám, že se vám bude líbit, tak jako nám… :) Užijte si to! A hlavně, vaše děti! Možnosti: – Podle fantazie (místo uzlíku přichytíme konec bavlnky samolepkou) – K bodům zapíšeme fixem číslice a vyšíváme podle pořadí (jen lichá, jen sudá,…), vyšijeme obrázek a zapíšeme postup – Obdobně ale místo číslic k dírkám...
Tuto aktivitu pro nás dělala Zuzka. Děkuju moc a tady její popis… :) Rozmístíme kelímky. Vezmeme jedno dřívko, přečteme příklad. Znázorníme příklad fazolkami. Vypočítáme. Výsledek je shodný s číslicí na kelímku. Další možnosti: Znázornění: do kelímku vlož tolik fazolek nebo dřívek (př. kelímek 3 = 3 fazolky) Číselná řada: kelímky vyrovnáme do řady a jeden otočíme tak, aby číslice nebyla...
Nádherné filcové planety pro nás připravila Terezka Kopřivová. A text je také od ní… :) Jsem v podstatě líný rodič, který rád zabaví dítě, aby byl doma klid. Mám za to, že děti nezlobí, jen díky svému věku jsou moc aktivní a tím, jak se vše snaží zkusit, nebo když neví jak se zabavit (alespoň na 5 minut) sami,...
Pojďme poodhalit, co se děje v psychice dítěte do tří let, jaké jsou jeho přirozené potřeby a jak je můžeme naplnit. Spoluobjevme, co vše je zapotřebí, aby se plně rozvinul potenciál člověka, který se rodí do tohoto světa. Seznámíme se s přístupem ke vzdělávání, který si uvědomuje, že mysl dítěte je utvářena nejranějšími zážitky v životě, které se stávají základem pro...
Moc ráda vkládám další příspěvek, jako ukázku z naší druhé pytlíkové výměny… Tentokrát od Míši. Návod pro vás k výrobě napsala také ona… :) Díky! Inspiraci pro svoji aktivitu jsem našla zde. K vytvoření jsem potřebovala barevné papíry, pěnové výseky (objednala jsem 2 krabice po 500ks, které jsem dále nastříhala dle potřeby), lepidlo a laminovačku. Vymyslela jsem si 3...
Tuto aktivitu pro nás vytvářela Silva… :) A její popis aktivity je zde: Vytvářela jsem aktivitu „Učíme se abecedu“. Inspirovala jsem se zde. Aktivita obsahuje: 27 kolíčků s abecedou, 2 oboustranná kolečka (velká písmena, malá písmena, písmena s diakritikou, obrázková abeceda). Abecedu jsem napsala na klasické dřevěné kolíčky na prádlo černým popisovačem na CD. Zkoušela jsem i jiné fixy, ale při kontaktu s vodou (třeba vylitým pitím) se začaly rozpíjet. Oboustranná kolečka jsem připravovala v grafickém...